Geschiedenis
De opkomst van Belgische speciaalbieren eind jaren ’80 vormde de bakermat van het samenwerkingsverband Beer & Selected Beverages. Pionierende buitenlandse brouwers bestormden toen de Nederlandse markt. Aanvankelijk vooral via dochterbedrijven van de grote Nederlandse brouwers. Gebrek aan transparantie en de wens om autonoom en direct zaken te doen met Nederlandse afnemers leidde tot het besef dat de distributie in eigen hand genomen moest worden.
Vier brouwers sloegen de handen ineen en richtten in 1996 met behulp van jonge maar ervaren professionals uit de Nederlandse biersector BSB op. Een coöperatie in de vorm van een Europees Economisch Samenwerkingsverband (EESV).
BSB is sindsdien sterk gegroeid, mede dankzij de heldere visie van de oprichters: méér leden en een breder portfolio zouden niet alleen leiden tot lagere kosten en een hogere kwaliteit van dienstverlening, maar zouden er ook voor zorgen dat BSB door afnemers in toenemende mate gezien zou worden als dé organisatie voor one stop shopping.
Deze visie maakte BSB tot de succesformule die het nu is. Zowel Belgische en Duitse brouwerijen, alsook de Nederlandse Craft-beweging hebben zich kunnen ontwikkelen via het platform van BSB. Vanaf 2005 hebben we ons portfolio uitgebreid naar andere drankensegmenten door toetreding van de belangrijkste onafhankelijke marketingorganisatie voor gedistilleerde dranken op de Nederlandse markt. Daarnaast hebben we in de loop der jaren met succes wijnen en niet-alcoholische dranken toegevoegd. Met als gevolg dat onze naam Beer & Selected Beverages meer dan ooit de lading dekt.