WAT DOEN WE

Merkeigenaren en afnemers maken autonoom en onafhankelijk hun commerciële afspraken met elkaar, BSB voert ze uit! Van A tot Z. Oftewel van voorraadbeheer in ons AGP-depot, orderverwerking, levering en facturatie tot en met sortering en retourzending van emballage. Maar wij beheren ook de GS1DAS-data en ondersteunen bij afhandeling van de afvalbeheerbijdrage en andere wettelijke eisen. Daarnaast kunnen we gewenste VAL-activiteiten in ons beheer uitvoeren, conform de eisen van de markt. Dit alles met verstand van zaken, want wij kennen onze stiel en de markt. Naast (kosten-)efficiency is onze focus altijd gericht op kwaliteit.

HOE DOEN WE DAT

Opname van producten in ons assortiment

Als u als merkeigenaar uw producten in ons assortiment wilt laten opnemen, dan is voedselveiligheid altijd het startpunt. We zijn ISO22000- en SKAL-gecertificeerd en we volgen dus strikte procedures op dit gebied. Vervolgens worden uw artikelen ingevoerd in onze én de GS1DAS-database. Alle relevante productgegevens zijn inzichtelijk voor de bij GS1DAS aangesloten afnemers.

Aanvoer en/of import van producten

Bij BSB hebben we een Warehouse Management Systeem (WMS) dat de basis vormt van al onze activiteiten. Van ieder binnenkomend artikel worden door middel van scanning van palletlabels, relevante data vastgelegd in ons ERP-systeem. Vanaf dat punt wordt het individuele artikel door middel van tracking & tracing gevolgd tot en met levering bij de klant. Belangrijk bij die levering is dat we de juiste houdbaarheidstermijn garanderen. Ons geavanceerde WMS borgt dat. 

Ons distributiecentrum, nu nog in Raamsdonksveer maar vanaf 1 april 2018 in Etten-Leur, is een AGP-depot (Accijns Goederen Plaats). Dat betekent dat dranken accijnsvrij opgeslagen worden en dat BSB zorg draagt voor afdracht van accijns bij uitlevering. 
We hebben alle relevante kennis en tools in huis om uw accijnsadministratie perfect af te handelen. 

Orderverwerking en facturatie

Bij BSB verwerken we orders op alle door klanten gewenste wijzen: elektronisch (EDI), mail, fax en telefonisch. Facturen worden elektronisch, per email of per post verzonden. 

IMPORT & INSLAG

Of producten nu geïmporteerd worden of afkomstig zijn van een Nederlandse productielocatie, samen zoeken we naar de meest efficiënte aanvoerwijze naar onze AGP-locatie in Raamdonksveer. 
Als het om uw voorraad gaat, bieden we u een aantal voordelen. Zo kunnen we:
•    door gebruik te maken van geavanceerde forecasting software de ideale voorraadhoogte bepalen.
•    desgewenst het voorraadbeheer autonoom uitvoeren.
•    via EMCS de accijnsafhandeling volledig voor onze rekening nemen.

Infografic

Import & inslag

Of producten nu geïmporteerd worden of afkomstig zijn van een Nederlandse productielocatie, samen zoeken we naar de meest efficiënte aanvoerwijze naar onze AGP-locatie in Raamdonksveer.
Als het om uw voorraad gaat, bieden we u een aantal voordelen.

Zo kunnen we:
• door gebruik te maken van geavanceerde forecasting software de ideale voorraadhoogte bepalen.
• desgewenst het voorraadbeheer autonoom uitvoeren.
• via EMS de accijnsafhandeling volledig voor onze rekening nemen.

Beers

Beer kegs

Distributie

Na registratie zetten we klantorders om in orderpick opdrachten. Orderpicking vindt dagelijks plaats tussen 06.00 en 24.00 uur. Dit proces wordt volledig gestuurd via scanning en voicepicking. Klantorders clusteren we vervolgens tot optimale distributieritten, uiteraard met respect voor de door afnemers gehanteerde lostijden. Onze vaste chauffeurs voeren dagelijks zo’n 50 vrachten uit. Klanten worden minimaal 2 maal per week op vaste dagen beleverd, sommigen zelfs dagelijks, tot 6 maal per week.

 

Warehousing

BSB beschikt over 12.000 m2 eigen opslag in Raamsdonksveer. Voor onze partners beheren wij een voorraad van gemiddeld 1.100 sku’s handelsgoederen en 900 sku’s POS-materialen. Voor onze warehousing geldt:
• Alle voorraden zijn adequaat verzekerd tijdens opslag en transport.
• Voedselveiligheid gegarandeerd dankzij ISO22000- en SKAL-certificaties.
• Ons Warehouse Management Systeem is FEFO gegarandeerd (First Expired First Out).
• Wij volgen iedere pallet bij iedere verplaatsing waardoor volledige traceerbaarheid van goederen binnen de keten is gegarandeerd.